Case - JAPE Storytelling
Bakgrund: JAPE, företaget bakom succén Grön Fri, firar 40 år 2024. I samband med jubileet ville man ta fram ett nytt kommunikationskoncept och hemsida som lyfter företagets historia och samtidigt positionerar JAPE som ett innovativt och hållbart företag med effektiva lösningar för den moderna husägaren. Vi fick i uppdrag att ta fram nya texter till såväl jubileet som övriga hemsidan.
Resultat: Med storytelling som verktyg lyfte vi JAPES historia och den drivkraft som varit intakt genom alla år; att göra sjuka hus friska. Familjen af Klinteberg som grundat företaget fick en central roll i kommunikationen och vi använde bilder och artiklar för att illustrera företagets utveckling och hur JAPE hela tiden lyckats gå i takt med sin tid.
”Det var lätt att jobba med Carin som snabbt förstod vilken känsla vi ville förmedla i texterna. För oss är jubileet en viktig milstolpe, både för att fira företagets historia men också för att göra ett avstamp mot framtiden och det moderna JAPE. Carin hanterade båda delarna på ett utmärkt vis.”
Pia af Klinteberg, JAPE Produkter AB